خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2024"  از "فروردین"

بنگدانه(بذرالبنج)
بنگدانه با نام علمی گیاهی سمی و دارای خواص محرک است. پراکنش این گیاه در نواحی کوهستانی در حاشیه جاده ها و مزارع بوده و در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل،شمال، آذربایجان شرقی و تهران می روید.
نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان داروئی اصفهان
نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان داروئی اصفهان
بازدید از نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان داروئی اصفهان انجام شد این بازدید در تاریخ 7 اردیبهشت ماه 1403 با حضور برخی از همکاران انجام گردید. در این نمایشگاه از همه اصناف حضور داشتند. ب
بالنگو
بالنگو
بالنگو با نام علمی Lallemantiaiberka از تیره نعناعیان است.کشاورزان بیشتر به نام قره زردک می شناسند. این گیاه در ایران، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان در شمال هند وجود دارد بهترین ویژگی گیاه بالنگو در بذرهای این گیاه نهفته است.
مرزه موتیکا
مرزه موتیکا از گونه های مرزه بومی ایران است که در شمال پراکنده است. اندام هوایی گیاه Satureja mutica مرحله قبل از گلدهی در خرداد ، گلدهی آن در مرداد می باشد. گونـه mutica گیاهی است چندساله، بوته هاي با قاعده نسـبتاً چـوبی ، زمـان گلدهی این گونه در رویشگاه اصلی فصل پاییز می باشـد. از نظر دامنه پراکنش عموما در نواحی شمالی ایران مانند استان مازندران و خراسان شمالی در ارتفاع 800 تا 1650 متـري پراکنش دارد. این گونه علاوه بر ایران در کشور ترکمنسـتان نیز پراکنش دارد. باریـک بودن برگ در گونه S. mutica و نیز شاخه هاي باریک، تابدار و پوشیده از کرك هاي کوتاه خاکسـتري رنـگ از ویژگی هاي سازگاري با شرایط کشـت دیم و عامـل کـاهش تبخیـر و تحمـل خشـکی و کـم آبـی می باشد گونـه S. mutica بـا میانگین ارتفـاع بـیش از 50 سـانتی متـر رشد دارد.
مرزه رشینگری
مرزه رشینگری مرزه رشینگری (Satureja rechingeri )گیاهی انحصاری ایران و دارای پراکنش محدود در استان های ایلام و خوزستان می باشد.
مرزه خوزستانی...
مرزه خوزستاني گياه مرزه خوزستاني (Satureja khuzistanica Jamzad) متعلق به تيره نعناعيان مي باشد و در حال حاضر به طور گسترده در استان هاي غربي و جنوب غربي كشور كشت مي ش
مرزه بختیاری
مرزه بختیاری گونه S. bachtiarica داراي پراكندگي نسبتاً وسـيعي در ايران است و از اسـتان هاي غربـي، مركـزي و جنـوب غربـي ايران جمع آوري شده است.
همه چیز در مورد کاشت شوید
همه چیز در مورد کاشت شوید
شوید شوید یا شِود یا شبت متعلق به خانواده چتریان Apiaceae با نام علمی Anethum graveolens میباشد.مبدا پیدایش آن جنوب اروپا است.شوید جز گیاهان دارویی و ادویه ای محسوب میشود.درایران بیشتر ازساقه و برگ استفاده میشود، اما برخی از کشورها بذر استفاده بیشتری دارد.
بذر گیاهان دارویی..
بذر گیاهان دارویی..
بذر گیاه سنبل الطیب یا Valeriana officinalis رسید. این بذر دارای خلوص 95% و قوه نامیه 80% می باشد و پساز کشت در سال دوم و یا سوم ریشه آن را از زمین خارج کرده و به عنوان گیاه داروئی به فروش می رسد. همچنین گیاهان دارویی برگ مریم گلی، شاخه آویشن باغی ،برگ نعناع فلفلی و بذر جو دوسر به میزان بالا در شرکت موجود می باشد.که دارای کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد.
مراتع ایران...

یکی از مشکلات مراتع عدم وجود گونه هایی است که در پاییز و زمستان سبز باشند و مورد چرای دام قرار گیرند.شرکت پاکان بذر اصفهان در طی یکی دو سال اخیر گونه هایی را در سبد کالای خود قرار داده که مرتعی بوده و مقاومت به خشکی دارند و سبزینگی آن ها تا پایان آذر ماه هم در منطق سرد و معتدل ادامه پیدا خواهد کرد. این گونه ها شامل  Kochia prestrata و علف شور یا  Salsola rigida و Salsola tomentosa می باشد.

وزن هزار دانه کوخیا حدود 1تا 2 گرم می باشدو وزن هزار دانه سالسولا حدود 5.5 گرم بدون بال و 7.1 گرم با بال می باشد.

البته گونه های دیگری هم مانندEurotia ceratoides  می باشد که بسیار مناسب بوده ولی در حال حاضر بذر آن موجود نمی باشد.

Filters
Sort
display