خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2024"  از "بهمن"

یونجه بهاره
بذر یونجه در بسته بندی های 10 و 25 کیلوگرمی در کیسه های کمپوزیت قابل عرضه می باشد.

این یونجه دارای گواهی سلامت بوده و از نظر قوه نامیه و خلوص و عدم وجود سس مورد تایید موسسه ثبت و گواهی بذر کشور می باشد. این یونجه دارای خلوص 99.9% بوده و از نظر قوه نامیه با توجه به استاندارد قوه نامیه که توسط ثبت و گواهی اعلام شده و معمولا استاندارد85% را دارد همه یونجه ها بالاتر از استاندارد می باشند.

 

بذر خیار بیت آلفا قوطی 100 گرمی موجود شد.

بذر خیار در قوطی های 100 گرمی با رقم Beth alpha   از شرکت Rossen seeds B.V.  موجود می باشد.این بذور در کارتن های 50 عدد قابل عرضه می باشد.

 

همچیز در مورد بذر مرتعی علف چمنزار

بذر مرتعی،Poa annua با نام انگلیسی Annual bluegrass و نام فارسی علف چمنزار یکی از گیاهان مرتعی برای احیا و اصلاح مناطق خشک و نیمه خشک و مناطق نیمه استپی استفاده دارد. ولی به عنوان یک علف هرز هم مطرح بوده،گیاهی یکساله از تیره گندمیان بوده و با داشتن پیازهایی در قسمت های زیر زمینی به خوبی می تواند زمستان های سخت را به سر برده و در اوائل بهار به رشد خود ادامه دهد. این گیاه می تواند در کنار گیاهانی مانند بروموس تومنتلوس یا علف پشمکی و آگروپایرون ها در مراتع نیمه استپی کشت شود. وزن هزار دانه گیاه 5تا 6 گرم می باشد و برای هر هکتار حدود 5 تا 7 کیلوگرم بذر کافی به نظر می رسد.

گزارش نمایشگاه کرمان به روایت جناب آقای مهندس مدرس مدیرعامل شرکت پاکان بذر اصفهان

 

بسمه تعالی

گزارش اولین همایش ملی به نژادی گیاهان داروئی 8 و 9 بهمن ماه 1402 کرمان

همایش ملی به نژادی گیاهان داروئی با مساعدت و همکاری دانشگاه شهید باهنرکرمان، اتحادیه انجمن های گیاهان داروئی و موسسه ثبت و گواهی بذر کشوردر دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد. مجموعاً 130مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود ه که 110 مقاله پذیرفته شد. تعدادی از مقالات (حدود 16 مقاله) بصورت شفاهی و بقیه به صورت پوستر ارائه گردید. اینجانب هم مقاله ای رابصورت سخنرانی ارائه نمودم که عنوان آن چالش ها و راهکارهای تولید بذر گیاهان داروئی در ایران بود.

نکات مهم و قابل توجه در این همایش بصورت ذیل بود.

  • این همایش در نهایت آرامش و نظم برگزار شد و کلیه دست اندرکاران اعم از معاونت دانشگاه شهید باهنر و دبیر علمی و دبیر اجرائی همکاری بسیار عالی و صمیمانه ای داشتند که به نوبه خود بسیار حائز اهمیت بود.
  • کارهای بسیار خوبی برروی به نژادی گیاهان داروئی صورت گرفته بود و برروی گیاهانی مانند آویشن ولگار، آویشن دنایی، خارمریم، بومادران، زیره سبز، زیره سیاه، گلرنگ فعالیت های چشمگیری انجام شده بود که منجر به تولید ارقام جدید شده بود.
  • سه رقم خار مریم ، یک رقم آویشن هیبرید، یک رقم زیره سیاه، یک رقم زیره سبز، از خروجی هائی بود که توسط دانشگاههای کشور انجام شده بود.
  • در خصوص تهیه DUS فعالیت های خوبی توسط موسسه ثبت و گواهی بذر کشور انجام شده بود و DUS چند گونه گیاه دارویی تدوین شده بود.
  • جهت حفظ و حراست از گیاهان در معرض خطر و آسیب پذیر و اندمیک پروژه ای جالب با مشارکت مردم انجام گرفته بود که یکی از آنها در خصوص گیاه Levesticm officinalis بود که در منطقه کوه هزار در استان کرمان یافت میشود. مردم به این گیاه کرفس کوهی می گویند در حالی که انجدان رومی است. در روستای دودران وجود دارد با همراه 152 نفر از اعضاء انجمن این گیاه حفظ شده و بصورت خاص ویژه بهره برداری می شود. این طرح با همکاری FAO انجام شده و نقش مهمی در احیاء این گونه داشته است.
  • نکته مهم اینکه از روش های اصلاح نباتات جدیدو مدرن برابی به نژادی گیاهان داروئی استفاده شده که این روند می تواند کشت و کار گیاهان داروئی را گسترش دهد.
  • در پایان قطعنامه ای مورد تصویت قرار گرفت که بنا بر این شد دبیرخانه انجمن ملی به نژادی گیاهان داروئی بطور مستمر در دانشگاه کرمان و همایش دو سال یکبار به صلاحدید در یکی از دانشگاههای مرتبط برگزار گردد.
در این فصل چه سبزیجاتی بکاریم؟
فروش و توزیع یونجه برای کشت بهاره آغاز شد.
انواع بذر یونجه در بسته بندی های 10 و 25 کیلوگرمی در گونی های کامپوزیت آماده عرضه می باشد. همچنین با توجه به نیاز مشتری بسته بندی های 2 و 5 کیلوگرمی هم قابل ارسال می باشد. در صورت درخواست و سفارش مشتری بذرها در هر نوع بسته بندی قابل توزیع می باشد. بدیهی است گواهی سلامت شامل درصد خلوص، درصد قوه نامیه و عدم وحود علف هرز سس از ضمانت های شرکت می باشد.
توزیع محصولات داروئی شرکت پاکان بذر اصفهان

توزیع محصولات داروئی شرکت پاکان بذر در بسته بندی های شکیل و با قیمت های استثنایی و کیفیت های منحصر به فرد آغاز شد. در این رابطه در حال حاضر 10 مورد از محصولات شامل:

کینوا- جودوسر لخت-جودوسر معمولی-جودودسر پرک-زیره سبز-رازیانه-سیاهدانه-بابونه-خاکشیر-کدوطبی

بذر آتریپلکس لنتی فورمیس رسید.
درختجه ای مقاوم به خشکی و شوری بوده و تا دمای 15- درجه سانتی گراد را تحمل می نماید. از نظر شوری بسیار مقاوم تر از آتریپلکس کانی سنس می باشد. خاص مناطق خشک معتدل و خشک بیابانی گرم می باشد. تجدید حیات آن از طریق بذر بوده ولی با نشا، هم قابل تکثیر می باشد. در ناحیه ایرانو توران شروع رشد رویشی در اوایل فروردین بوده و گلدهی در اواسط تیر ماه بوده و تا مهر ماه ادامه مییابد.رسیدن بذر از اوایل آبان آغاز می شود.
فروش ویژه بذور پیشنهادی کشت های بهاره در مناطق خشک و نیمه خشک و کاملا دیم

با توجه به کشت های بهاره و لزوم تغییر الگوی کشت در مناطق خشک و نیمه خشک و برای مناطق کاملا دیم مواردی را شرکت پاکان بذر توصیه می نماید.

که عبارتند از:

1- کور(کبر، علف مار ،کاپاریس) برای مناطق خشک با قابلیت 2 تا 3 آب تکمیلی

2- گل محمدی برای مناطق خشک با قابلیت 3 آب تکمیلی

3- آنغوزه برای مناطق خشک با قابلیت 2 آب اولیه و بقیه کاملا دیم

4- زیره با قابلیت 5 آبیاری در حالت غرقابی 4000 متر مکعب و تحت فشار 1800 مترمکعب

5- کنگر فرنگی گیاهی دائمی با میزان 6000 متر مکعب غرقابی و 1300 مترمکعب تحت فشار

فروش ویژه بذور فوق تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

Filters
Sort
display